Wersje językowe
Choose language
Bestsellery
Ikona Matki Bożej Nieustającej Pomocy
Ikona Matki Bożej Nieustającej Pomocy
105,00 zł
szt.
Ikona Matki Boskiej Częstochowskiej
Ikona Matki Boskiej Częstochowskiej
105,00 zł
szt.
Kielich liturgiczny
Kielich liturgiczny
2 960,10 zł
szt.
Ikona Matki Bożej Kodeńskiej
Ikona Matki Bożej Kodeńskiej
105,00 zł
szt.
Matka Boża Kykkotissa, ikona sakralna
Matka Boża Kykkotissa, ikona sakralna
105,00 zł
szt.
Ikona religijna Matka Boża z Lourdes
Ikona religijna Matka Boża z Lourdes
105,00 zł
szt.
Kazańska ikona Matki Bożej
Kazańska ikona Matki Bożej
105,00 zł
szt.
Ikona Archanioł Michał
Ikona Archanioł Michał
105,00 zł
szt.
Ikona Matki Bożej Fatimskiej
Ikona Matki Bożej Fatimskiej
105,00 zł
szt.

Relikwiarz mosiężny pozłacany

Dostępność: tymczasowo niedostępny
Cena: 563,48 zł 563.48
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 563 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Producent: produkt polski
Kod produktu: URCREL003

Opis

Relikwiarz mosiężny, krzyż

Relikwiarz w kształcie krzyża o nowoczesnej formie wykonany z odlewu mosiężnego, pozłacany, zabezpieczony lakierem.

Kult relikwii stanowi jeden z głównych przejawów pobożności chrześcijańskiej a sam relikwiarz jest częścią nieodzownego wyposażenia liturgicznego. Funkcją relikwiarza jest przechowywanie doczesnych szczątków osób świętych i błogosławionych, tzw. relikwii. Relikwiarz w kształcie krzyża mieszczący wewnątrz relikwie, związany jest szczególnie z męką oraz ukrzyżowaniem Jezusa.

Sens kultu relikwii

Człowiekowi wierzącemu relikwie pozwalają przekroczyć próg świata widzialnego, dotknąć wiecznego. Zmarły, uznany za świętego, przestaje być umarłym. W swoich relikwiach żyje on nadal. Zostaje włączony w osobiste życie zwykłego człowieka, który oczekuje od niego wstawiennictwa, pośrednictwa czy jakiejkolwiek pomocy, doczesnej i nadprzyrodzonej. Jesteśmy istotami stworzonymi z ducha, duszy i ciała. Wartości wyższe często poznajemy zmysłami. Tu mieści się także odpowiedź na pytanie dotyczące relikwii. Dotyczy ono fundamentalnego pytania: co pozostaje po człowieku, który był i żył wśród nas? Tylko wspomnienie? Same kości? Chodzi o coś więcej! Dotykamy tu pytania o życie po życiu”.

Nie dziwimy się, zatem jeśli wierzący człowiek chce jakoby „dotknąć”, „zobaczyć” heroicznego naśladowcę Chrystusa, który nieprzeciętnie naśladował swojego Mistrza i równie heroicznie służył swoim bliźnim. Całowanie relikwii w relikwiarzu, ich dotykanie czy oglądanie, ich bezpośrednia fizyczna bliskość staje się jakby „pasem transmisyjnym” ułatwiającym przekazanie danemu świętemu osobistych próśb i trosk. Poprzez relikwie umieszczone w relikwiarzu człowiek wierzący chciałby nawiązać bardziej osobisty kontakt ze świętymi czy wręcz z samym Chrystusem. Plastycznym i wymownym przykładem takiego myślenia i postawy jest fakt, że liczne w wielkich miastach kościoły starały się wyróżnić pozyskiwaniem relikwii.

Pomyłką, wręcz zaprzeczeniem kultu relikwii byłoby zatrzymywanie się jedynie na materialnym wymiarze relikwii, czy choćby na widoku nawet najpiękniejszego i najstarszego relikwiarza. Wszelkie relikwie w ostateczności muszą prowadzić do praźródła świętości, do wzorca świętości, czyli do samego Jezusa Chrystusa. Kościół chce głosić misterium paschalne Chrystusa, które zrealizowało się w życiu świętych. Święci odzwierciedlają misterium paschalne, jego odcienie, walkę i transformację życia. Sprawowanie misterium paschalnego Chrystusa, które zrealizowało się w życiu świętych jest podstawą ich kultu.

Kult relikwii

Historia kultu relikwii świętych sięga już późnego antyku, kiedy według tradycji święta Helena, matka cesarza rzymskiego Konstantyna Wielkiego, podczas pielgrzymki do Jerozolimy w latach 326–328 pozyskiwała liczne relikwie, w tym relikwie Drzewa Pańskiego. Zdaniem św. Ambrożego z Mediolanu i św. Jana Chryzostoma, identyfikacja Krzyża była możliwa jedynie dzięki titulusowi wymieniającemu imię Pierwszego Męczennika. Inna legenda głosi, że św. Helena miała objawienie i w nim dowiedziała się, który krzyż jest prawdziwy. Św. Helena podzieliła krzyż Chrystusa na trzy części, aby ofiarować je głównym ówczesnym ośrodkom chrześcijaństwa: Jerozolimie, Rzymowi i Konstantynopolowi.

Średnica repozytorium: 3 cm
Szerokość: 11,5 cm
Wysokość: 18 cm

Inni kupili również
 
Menu Szukaj więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl